はじめに、ふた、ありき
以前の記事
2019年 09月2018年 07月 2018年 05月 2017年 11月 2017年 07月 2017年 06月 2017年 05月 2017年 04月 2017年 03月 2017年 02月 2016年 12月 2016年 11月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2009年 08月 2009年 07月 2009年 06月 2009年 05月 2009年 04月 2009年 03月 2009年 02月 2009年 01月 2008年 12月 2008年 11月 2008年 10月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 2007年 12月 2007年 11月 2007年 10月 2007年 09月 2007年 08月 2007年 07月 2007年 06月 2007年 05月 2007年 04月 2007年 03月 2007年 02月 2007年 01月 2006年 12月 2006年 11月 2006年 10月 2006年 09月 2006年 08月 2006年 07月 2006年 06月 2006年 05月 2006年 04月 2006年 03月 2006年 02月 2006年 01月 2005年 12月 2005年 11月 2005年 10月 2005年 09月 2005年 08月 2005年 07月 2005年 06月 2005年 05月 2005年 04月 2005年 03月 2005年 02月 その他のジャンル
記事ランキング
|
この展覧会に参加します。
SIGNS OF CHANGE: SOCIAL MOVEMENT CULTURES 1960s TO NOW Sep.20 - Nov.22, 2008 EXIT ART 475 Tenth Avenue, 36th Street. NewYork 【展覧会概要】 (Google自動翻訳による) 「徴候を変更:社会運動の文化、現在の1960年代、数百人のポスター、写真、映像、オーディオクリップ、および、短命なものをもたらす生活。四〇年以上の行動は、政治的な抗議、社会正義のためのキャンペーンです。キュレーターをダラ・グリーンウォルドとジョシュ・マクフィー。出口の一環として芸術のキュレーターのインキュベーター。この重要かつタイムリーな展示会の調査。創造的な仕事の数十人の国際社会の動きです。組織的主題は展示会プレゼンツ、社会運動の創造など。公民権と黒のパワーは米国。民主主義の中国。反アパルトヘイトのアフリカ。しゃがみこみのヨーロッパ。環境運動と女性の権利の国際的。世界的なエイズの危機だけでなく、蜂起と抗議。先住民族の制御などのための土地。空港建設に反対。日本と学生と労働者、フランス革命です。展示会では開発にも強力なカウンターの文化が進化する。伝統的な政治を作成。独特の美学を超え、日本での生活のスタイルおよび社会組織です。この歴史文化の政治団体やカウンターに書きこまれ、活動家や政治とショーが開催され、この展示会は画期的な試みをクロニクルの芸術と文化の生産を、これらの動きです。変化の兆しを見る機会を提供する。または、めったに見られることは、あまり知られていないを意図して、歴史的なフレームワークを提供するだけでなく、現代の行動としての機能を果たすだけでなく、現在と未来のインスピレーションを与えています。なかに展示会、ワークショップを。継続的にはユーザーのアーティストや活動家と共同でイーストサイドの下だけでなく、印刷所は、次のプログラムとイベントです。」 In Signs of Change: Social Movement Cultures 1960s to Now, hundreds of posters, photographs, moving images, audio clips, and ephemera bring to life over forty years of activism, political protest, and campaigns for social justice. Curated by Dara Greenwald and Josh MacPhee as part of Exit Art's Curatorial Incubator, this important and timely exhibition surveys the creative work of dozens of international social movements. Organized thematically, the exhibition presents the creative outpourings of social movements, such as those for Civil Rights and Black Power in the United States; democracy in China; anti-apartheid in Africa; squatting in Europe; environmental activism and women's rights internationally; and the global AIDS crisis, as well as uprisings and protests, such as those for indigenous control of lands; against airport construction in Japan; and student and worker revolution in France. The exhibition also explores the development of powerful counter-cultures that evolve beyond traditional politics and create distinct aesthetics, life-styles, and social organization. Although histories of political groups and counter-cultures have been written, and political and activist shows have been held, this exhibition is a groundbreaking attempt to chronicle the artistic and cultural production of these movements. Signs of Change offers a chance to see relatively unknown or rarely seen works, and is intended to not only provide a historical framework for contemporary activism, but also to serve as an inspiration for the present and the future. During the exhibition, there will be ongoing screenprinting workshops with guest artists and activists in collaboration with the Lower East Side Printshop as well as the following programs and events. [CURATORS] Curated by Dara Greenwald and Josh MacPhee as part of Exit Art’s Curatorial Incubator. Curatorial Incubator Director: Mary Anne Staniszewski Dara Greenwald is a media artist and PhD Candidate in the Electronic Art Department at Rensselaer Polytechnic Institute. Her collaborative work often takes the form of video, writing, and cultural organizing around themes of social movement histories and presents. She worked at the Video Data Bank from 1998-2005 and taught DIY exhibition at the School of the Art Institute of Chicago 2003-2005. Josh MacPhee is an artist, curator and activist currently living in Brooklyn, New York. His work often revolves around themes of radical politics, privatization and public space. His most recent book is Reproduce & Revolt/Reproduce Y Rebe'late (Soft Skull Press, 2008, co-edited with Favianna Rodriguez). He also organizes the Celebrate People's History Poster Series and is part of the political art cooperative Justseeds. [LENDERS] All Of Us Or None (AOUON) Archive; American Friends' Service Committee; Archivo Arnulfo Aquino; Athe'ne'e Franc,ais Cultural Center; Autonomedia; Beehive Design Collective; Benton Gallery at University of Connecticut; Big Noise Films; Fabrizio Billi/Archivio Storico della Nuova Sinistra Marco Pezzi; Boston Women's Video Collective; Boyd; Bread & Puppet Theatre; Breakdown Press; Bristle Magazine; Bullfrog Films; Kevin Caplicki; Center for the Study of Political Graphics (CSPG); Chiapas Media Project; CIRA (Japan); Tony Credland/Cactus Network; Cultureshop.org; Lincoln Cushing; Chicago Women's Liberation Union Herstory Project; Tano D'Amico; Mariarosa Dalla Costa; Deep Dish TV; Jesse Drew; El Fantasma de Heredia; Tracy Fitz; Freedom Archives; William Gambetta/Centro Studi Movimenti; David Goodman; HKS 13; Ilka Hartmann; Chris Hill and Bob Devine; Hoover Institution Archives; R. Howze; Roger Hutchinson; Ilaria La Fata/Centro Studi Movimenti; illcommonz; International Inst itute for Social History (IISH); image-shift berlin; Indymedia Brazil; Inkworks; Institute for Applied Autonomy; Interference Archive; Iraq Veterans Against the War; Irregular Rhythm Asylum; It's All Lies; Magdalena Jitrik; John Jordan; Kartemquin Film Collective; Judi Kelemen; Last Gasp; John Law; Jessica Lawless; Lesbian Herstory Educational Foundation, Inc.; The Linen Hall Library; Raphael Lyon; Matthew Meyers; Marcom Projects; Middle East Division of Harvard's Weiner Library; National Gallery of Australia, Parkes Place; NATO Arts; Neue Slowenische Kunst (NSK); Katie Orlinsky; Political Art Documentation/Distribution (PAD/D) Archives at the Museum of Modern Art; Panopticon Gallery of Photography; Paper Tiger TV; Mary Patten; Roger Peet; Darko Pokorn; Jill Posener; Endi Poskovic; Radio Zapatista; Oliver Ressler and Zanny Begg; Bill Rolston; Rachael Romero; Sasha Roseneil; Roz Payne Archives; Leonel Sagaho'n; Rafel Segui' i Serres; Joel Sheesley; Greg Sholette; South African H istory Archive; Stanford University; David Tartakover; Third World Newsreel (www.twn.org); Eric Triantafillou; Undercurrents; Nils Vest; Video Data Bank; Videofreex Partnership; Yustoni Volunteero/Taring Padi Collective; Stacey Wakefield; Sue Williamson; Women's Library; Women Make Movies; and others. We sincerely apologize if we have neglected to include anyone on this list. As of press time, and to the best of our knowledge, this is a complete list. [COUNTRIES REPRESENTED] Argentina, Australia, Austria, Bosnia, Brazil, Myanmar (formerly Burma), Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic (formerly Czechoslovakia), Denmark, El Salvador, France, Germany, Greece, Indonesia, Iran, Israel, Italy, Japan, Mexico, Mozambique, Northern Ireland, Netherlands, Nicaragua, Palestine, Poland, Portugal, Puerto Rico, Romania, Serbia, Slovenia, South Africa, South Korea, Spain, Switzerland, United Kingdom, United States and others. [SIGNS OF CHANGE EVENTS] SATURDAY, September 20, 7-10pm: Opening Reception with live screen printing and ice cream from the Tactical Ice Cream Unit [TWO-PANEL SYMPOSIUM] THURSDAY, September 25: Signs of Change Symposium 6 pm: Producing and Distributing Social Movement Culture Panelists include: Yustoni Volunteero/Taring Padi Collective (Indonesia), illcommonz (Japan), Favianna Rodriguez/Tumis Design (Oakland, CA) and others TBA. Moderated by Gregory Sholette, Assistant Professor Queens College Department of Art, Co-Founder PAD/D & REPOhistory/New York. 8 pm: Assessing the History and Future of Social Movement Culture: A Critical Analysis Panelists include: Sasha Roseneil/Professor of Sociology and Social Theory, Director, Birkbeck Institute for Social Research, Birbeck, University of London (UK), Sandy Kaltenborn/image-shift berlin (Germany), Mary Patten/Artist & Professor, School of the Art Institute (Chicago), and others TBA. Moderated by Kazembe Balagun, Brecht Forum/blogger: blackmanwithalibrary.com (New York, NY). [WEEKLY SCREENING SERIES] Tuesday, Wednesday, Thursday at 3:30pm Friday and Saturday at 5:30pm WEEK ONE: September 23 -- 27 Newe Segobia is Not for Sale: The Struggle for Western Shoshone Land (1993) The Land Belongs to Those Who Work It/La tierra es de quien la trabaja (2005) To Walk Naked (1995) Break and Enter (1970) WEEK TWO: September 30 -- October 4 Stronger than Before (1983) Carry Greenham Home (1984) WEEK THREE: October 7 -- 11 Korea: Until Day Break (Excerpt from …will be televised) (1990) Un Poquito de Tanta Verdad / A Little Bit of So Much Truth (2008) WEEK FOUR: October 14 -- 18 What the Fuck Are These Red Squares? (1970) The Columbia University Divestment Struggle: Paper Tiger at Mandela Hall (1985) Standing with Palestine (2004) WEEK FIVE: October 21-- 25 Films TBA. WEEK SIX: October 28 -- November 1 Five Days for Peace (1973) Indonesia: Art, Activism, Rock ‘n’ Roll (2002) People’s Park (1969) WEEK SEVEN: November 4 -- 8 Excerpt from Lanesville Overview I 9 (1972) Be a DIVA (1990) I the Film (2006) WEEK EIGHT: November 11 -- 15 Films TBA. WEEK NINE: November 18 -- 22 A Very Big Train Called the Other Campaign/Un tren muy grande que se llama: La Otra Campan~a(2006) Crowd Bites Wolf (2001) Fourth World War (2003) [COLUMBUS DAY WEEKEND] Saturday, OCTOBER 11 to Monday, OCTOBER 13: Weekend of Screenings and Discussion, co-sponsored by 16beaver group. Curated in collaboration with Benj Gerdes and Paige Sarlin. SATURDAY, October 11 at Exit Art, 475 10th Ave @ 36th Street 4 pm: Finally Got the News (1970, 16mm, League of Revolutionary Black Workers). 7:30 pm: Narita: The Peasants of the Second Fortress (Sanrizuka: Dainitoride no hitobito) (1971). In Japanese with English subtitles. Introduced by Sabu Kohso, Japan-born writer and activist, and Barbara Hammer, filmmaker. Screening Co-sponsored by Asian/Pacific/American Institute and Tisch Department of Photography & Imaging at NYU in conjunction with The Uses of 1968: Legacies of Art and Activism Symposium and 1968: Then and Now Exhibition. $5 at the door SUNDAY, October 12 at 16beaver group, 16 Beaver Street, Fourth Floor $5 -- $10 donation 12 pm -- 9 pm: Featuring Diva TV (1989); Queen Mother Moore Speech at Green Haven Prison (1971); Winter Soldier (1972); Winter Soldier: Iraq and Afghanistan (2008); Stronger Than Before (1983); Fourth World War (2003) and others TBA. Discussions to follow. MONDAY, October 13 at 16beaver group, 16 Beaver Street, Fourth Floor $5 -- $10 donation 12 pm -- 9 pm: Featuring Happy Anniversary San Francisco, March 20-21 (2003); What the Fuck Are These Red Squares? (1970); U.S. Premiere of Five Days for Peace (1973); Crowd Bites Wolf (2001); A Very Big Train Called the Other Campaign (2006); U.S. Premiere of What Would It Mean to Win? (2008); Kanehsatake: 270 Years of Resistance (1993); and others TBA. Discussions to follow. For more information on the programs at 16Beaver, please visit www.16beavergroup.org or call 212-480-2093. 16beaver group is located at 16 Beaver Street, Fourth Floor, New York City. [PREMIERE SCREENING] FRIDAY, October 24, 6--8 pm: Premiere screening of newly subtitled short films and footage of the 1960s Dutch Provo movement, and book release of Richard Kempton’s Provo: Amsterdam’s Anarchist Revolt (in collaboration with Autonomedia Press). [SCREEN PRINTING WORKSHOPS] In collaboration with the Lower East Side Printshop the exhibition will feature ongoing screen printing workshops with guest artists and activists. Check http://www.exitart.org for schedule and participating artists. [ELECTION NIGHT AT EXIT ART] Save the date November 4, 2008. Please check http://www.exitart.org for more details. [SUPPORT] Signs of Change is supported by a major grant from the Andy Warhol Foundation for the Visual Arts. Additional support provided by the Museum program at the New York State Council on the Arts, a State agency, and the Starry Night Fund at The Tides Foundation. Public programs are supported by the New York City Department of Cultural Affairs. Material support for the screen printing studio provided by the Lower East Side Printshop, New York. General exhibition support provided by Bloomberg LP; Carnegie Corporation; Jerome Foundation; Pollock-Krasner Foundation; Exit Art’s Board of Directors and our members. We gratefully acknowledge public funding from the National Endowment for the Arts, New York City Council Speaker Christine C. Quinn and New York State Senator Thomas K. Duane. Sponsoring partners of Signs of Change are The Center for the Study of Political Graphics (CSPG) in Los Angeles and the International Institute of Social History (IISH) in Amsterdam. [SPECIAL THANKS] AK Press, our families, Icky A, Anabella and Fantasmas de Heredia, Finn Thybo Andersen, Allan Antliff, Archiv Papier Tiger, Aviv, Craig Baldwin, Bani, Brett Bloom, Bluestockings Bookstore, Skip Blumberg, Amadee Braxton, Cale, Lindsay Caplan, Kevin Caplicki, Chris Carlsson, Chris at 56A Infoshop, Estelle Carol, Shu Lea Chang, Tom Civil, Lincoln Cushing, Paloma Diaz, Deirdre at Ungdomshuset, Marco Deseriis, Kirsten Dufour, Nava EtShalom, Silvia Federici, Anna Feigenbaum, Jim Fetterly, Jim Finn, Tracy Fitz, Jim Fleming, Kathleen Forde, Emily Forman, Michelle Foy and Fernando Marti, Aaron Gach, William Gambetta, Benj Gerdes, David Graeber, Grrrt, Alex Halkin, Dee Dee Halleck, Jodi Hanel, Kyle Harris, Marc Herbst, Robbie Herbst, Kathy High, Chris Hill, Brian Holmes, Kate Huh, students, staff and faculty of IEAR at RPI, illcommonz, Irena, Sarah Jarmon, John Jordan, Justseeds Artists Cooperative, Jonathan Kahana, Ramsey Kanaan, Malav Kanuga, Sandy Kaltenborn, George Katsiafica s, Narita Keisuke, Nadia Khastagir, Janet Koenig, Sabu Kohso, Tami Lawson, Lower East Side Print Shop, Juan Pablo Maci'as, Martin Mantxo, Claude Marks, Cat Mazza, Lauren Melodia, Ben Meyers, Miguel at Indymedia Brazil, Branda Miller, Doug Minkler, KJ Mohr, Claude Moller, Matt Meyers, Jan Novak, 123 Community Space, Dina Passman, Mary Patten, Paolo Pedercini, Canek Pena-Vargas, Gordon Quinn, Melissa Rachleff Burtt, Mark Reed, Rio, Olivia Robinson, Favianna Rodriguez, Heather Rogers, Michael Rossman (RIP), Timo Russo, Sarah Ryhanen, Surajit Sarkar, Paige Sarlin, Judy Ann Seidman, Steyphen Shukaitis, Greg Sholette, Jeffrey Skoller, Tim Simmons, 16beaver group, Theresa Smith, Jacqui Soohen, Chris Stain, Mary Anne Staniszewski, Astria Suparak, Nato Thompson, Miriam Tola, Eric Triantafillou, Daniel Tucker, Kathryn Tufano, Christina Ulke, Igor Vamos, Dan Wang, Carol Wells and all at CSPG, Jamie Wilkinson, Deborah Willis and Asian/Pacific/American Institute and Tisch Department o f Photography & Imaging at NYU, all who submitted writing to the exhibition, the translators, Interns: Gabriel Cohen, Merrily Grashin, Nicole Whalen, BreAnne Dale, Jessica Hong, Scott Schultheis, Elsa Konig, Lilly Alexander, Nina Barnett, Saskia Coulson, Alexandra Ingalls, Kelsey Witt, and all who have participated in the production of social movement cultures! [GENERAL INFORMATION] Exit Art is located at 475 Tenth Avenue, corner of 36th Street. Exit Art is open each Tuesday through Thursday, 10 am -- 6 pm; Friday, 10 am -- 8 pm; Saturday, noon -- 8 pm. Closed Sunday and Monday. There is a suggested donation of $5. For more information please call 212-966-7745.
by illcommonz
| 2008-09-14 02:36
| |||||||
ファン申請 |
||